Firmy a osoby samostatně výdělečně činné z Jaroměře na Náchodsku si vůbec nemusejí dělat starosti s účetnictvím a daňovou evidencí, pokud se obrátí na společnost s ručením omezeným FINEKO. Sídlí v Husově ulici a svým klientům poskytuje komplexní služby v účetní a daňové oblasti od roku 1993. Vede a zpracovává účetnictví, daňovou evidenci, mzdovou agendu, podává daňová přiznání a provádí další související úkony. Účetní z FINEKO mají dlouholeté zkušenosti v oboru a kladou důraz na individuální potřeby klientů.
Účetnictví poskytuje informace o finanční situaci, hospodářském výsledku, stavu a pohybu hospodářských prostředků organizace za určité časové období. Od roku 2016 některé subjekty, jako například spolky a odborové organizace, znovu využívají jednoduché účetnictví, většina subjektů si ale vede daňovou evidenci a podvojné účetnictví. Daňová evidence zahrnuje daňově uznatelné příjmy a výdaje, majetek a dluhy. Daňovou evidenci musí podle Zákona o daních z příjmů vést vydělávající podnikatelé a osoby samostatně výdělečně činné, které se rozhodly uplatňovat skutečné výdaje. Podvojné účetnictví sleduje náklady a výnosy, účtuje se stav a pohyb majetku, jiná aktiva, závazky a pasiva. Podvojné účetnictví musejí vést právnické osoby se sídlem v České republice, organizační složky státu jako ministerstva a soudy, fyzické osoby zapsané v obchodní rejstříku a fyzické osoby, které podnikají a jejichž obrat přesáhl za předchozí kalendářní rok částku 25 milionů korun nebo ty osoby, které se rozhodly vést účetnictví dobrovolně.
Komu se v podnikání daří, potřebuje posily v podobě zaměstnanců, přibudou mu ale nové starosti a administrativa. FINEKO účetnictví Jaroměř v rámci mzdové agendy zpracovává mzdy, povinné odvody na sociální a zdravotní pojištění, vypočítává daně, srážky a další položky. Výsledkem jsou podklady pro výplatu mezd zaměstnancům, přehledy pro správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovny, pojistné na zákonné pojištění zaměstnavatele a údaje pro finanční úřad.