Moderní realitní makléř je člověk mnoha profesí

Cesta k realitám nebyla pro makléřku Radomíru Nechánskou vůbec jednoduchá a přímočará. V roce 1992 stála před rozhodnutím, zda dále pracovat jako zaměstnanec a pozorovat již nefunkční podnik, nebo začít podnikat. Nakonec vyhrála varianta číslo dvě a otevřela kadeřnický a kosmetický salon. Podnikání ji bavilo, dařilo se jí, ale přišla nabídka od kamarádky věnovat se realitám. Netrvalo dlouho a Radomíra Nechánská se v  novém oboru začal vzdělávat v realitní kanceláři Remax. Zjistila, že ji tato práce nesmírně baví a naplňuje. Práce v realitách se v průběhu let hodně změnila, k prezentaci nemovitostí se používají moderní prostředky jako jsou video prohlídky, 3D scany, fotografie z dronu, přesto je však práce makléře nenahraditelná. Jen na něm záleží, jak rychle a jak úspěšně se nemovitost prodá. Důležité je, aby byly spokojeny obě strany transakce. Prodávající i kupující. Radomíra Nechánská říká, že moderní realitní makléř musí být schopný obchodník, designér, IT a marketingový specialista, kameraman, fotograf a advokát. Spolu s týmem odborníků ke každé zakázce poskytne profesionální služby od A do Z.

Radomíra Nechánská zpracovává pro každého klienta analýzu jeho nemovitosti a doporučí tržní cenu. Potom zvolí nejlepší strategii prodeje podle aktuální situace na realitním trhu a podle potřeb klienta. Nemovitost je třeba na prodej dobře připravit. Úspěšnost prodeje zvyšuje dobrý marketing. Je třeba zvážit, zda bude inzerát na plachtách, na inzertním serveru, na sociálních sítích, zda bude vytvořen web nemovitosti a databáze prodávajících. Tam všude je možné najít perspektivní zájemce. Nemovitost prodávají také kvalitní fotografie, které pořizuje profesionální fotograf. Zároveň se dělají 3D půdorysné plánky, případně letecké fotografie, aby měl klient představu nejen o vnitřních prostorách bytu nebo domu, ale také jeho okolí. Pro fotografování se vytváří Home Staging. Byt nebo dům musí být uklizený, zbavený osobních věcí majitele. Na místo se přivážejí květiny, drobné ozdoby nebo nábytek, aby si potenciální kupec mohl představit, jak by byt po úpravách mohl vypadat. Jakmile se kupec najde, je třeba najít možnosti, jak transakci financovat, protože ne každý platí za nemovitost hotovostí.