Rekonstrukce účetnictví: Kdy a proč je to nezbytné?

Rekonstrukce účetnictví je náročný proces obnovy a opravování účetních záznamů za minulá období, které jsou buď nesprávné, neúplné, nebo zcela chybí. Kdy je potřeba provést rekonstrukci účetnictví? A jak tento proces probíhá?

Kdy je nutná rekonstrukce účetnictví?

Rekonstrukce účetnictví je nezbytná v situacích, kdy finanční záznamy nejsou úplné nebo správné. To může být důsledek špatného účetního vedení, odkládání povinností nebo nedostatečné znalosti zákonných požadavků. K rekonstrukci musí dále dojít, pokud se v důsledku hackerského útoku, špatného zálohování nebo živelné pohromy ztratí důležité doklady. Potřebu rekonstrukce účetnictví může odhalit také hloubková kontrola z finančního úřadu, při níž musí podnikatel doložit přesné a kompletní finanční záznamy.

Jak probíhá rekonstrukce účetnictví?

Proces začíná sběrem veškerých dostupných dokumentů, jako jsou faktury, výpisy, smlouvy či podklady pro mzdy. Účetní firma poté provede analýzu chyb a nesrovnalostí a následnou nápravu účetních záznamů tak, aby byly v souladu s platnou legislativou. Cílem je vytvořit kompletní a správný účetní přehled, který je v souladu s daňovými a účetními předpisy, což firmě umožní pokračovat v podnikání bez rizika nemalých sankcí.

Precizní vedení účetnictví předchází chybám v záznamům

Pokud se chcete vyhnout nesrovnalostem v účetních záznamech, je ideální svěřit účetnictví do rukou zkušených odborníků. PROFI ÚČTO-DANĚ s.r.o. je rodinná účetní firma vedená Bc. Jaroslavou Šálanskou, DiS, certifikovanou účetní a místopředsedkyní dozorčí komise Komory certifikovaných účetních. Firma s více než dvěma dekádami zkušeností se specializuje na kompletní vedení účetnictví, daňové evidence a zpracování daňových přiznání pro fyzické i právnické osoby. Díky dlouholetým zkušenostem, individuálnímu přístupu a preciznímu vedení účetní agendy dle aktuálních právních předpisů se mohou klienti bezstarostně soustředit na růst svého podnikání.

Služby účetní firmy zahrnují nejen standardní účetní operace, jako je sestavování účetních rozvrhů, komplexní mzdový servis, kontrola dokladů a roční závěrky, ale také odborné daňové poradenství a zastupování před finančními úřady. Klienti oceňují osobní a přátelský přístup, který jde ruku v ruce s profesionálními službami, a to včetně optimalizace daní či rekonstrukce účetnictví.